poniedziałek, 5 grudnia 2011

Pompony, pompony, pompony...

Dzieci w tym roku upodobały sobie ciepłe ściągaczowe czapeczki z pomponami. W pierwszej kolejności uszczęśliwiony taką został mój synek - spodobała się bardzo i podoba się do dziś dzień.



Zrobiona została z włóczki DIVA podwójną nitką na drutach nr 5,5. Pierwszy raz z niej robiłam i zmechaciła się niestety bardzo szybko, ale ten sezon na pewno przetrwa.

Następne w kolejce były dwie wrzosowe dla bliźniaczek: Leny i Laury.



Te zostały zrobione z ELIAN KLASIK na drutach nr 6. Wyszły trochę grubsze od granatowej, więc dziewczynki "zamówiły sobie" kolejne, trochę cieńsze i tym razem różowe (pasujące do rękawiczek). Znajdą się one w następnej odsłonie pomponów i to w towarzystwie, ponieważ w kolejce czekają jeszcze błękitna i szara.

Wykonanie takiej czapeczki jest bardzo proste. Na druty wystarczy nabrać odpowiednią ilość oczek (w przypadku rozmiaru dziecięcego jest to około 60 o.) i przerobić ściągaczem 2x2 kilkadziesiąt rzędów. Ja robiłam "na oko", ale myślę, że wystarczy 40-50 rzędów - od tego będzie zależeć, jak wysoko wywinięta będzie czapka. Następnie zamykamy oczka tak, jak opisywałam to już przy okazji wcześniejszych "czapkowych" postów, po otrzymaniu na drucie kilkunastu oczek, przeciągamy przez nie nitkę i zszywamy. Później już tylko wystarczy zrobić pompona i dobrze go przyszyć. I gotowe! Pociecha na pewno będzie zadowolona :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz