środa, 28 marca 2012

Wiosenne bereciki

Dzisiaj chciałam się pochwalić dziewczęcymi czapeczkami z kwiatkiem - oczywiście broszką. Czapeczki robiłam na drutach nr 4 (ściągacz) oraz 4,5 - pozostała część. Materiał: Himalaya Nadide oraz Peonia, zużycie: po około 1/3 motka.

Modelką została tym razem Julka :) bardzo dziękuję - podczas sesji zachowywała się niezwykle profesjonalnie.


Ale żeby nie było... mój potomek też sobie zapozował! A co!


Drugi, brązowo-rudy powstał z takiej samej włóczki.



Berecik robi się szybko i łatwo. Nabrałam 74 oczka na druty nr 4 i przerobiłam ściągaczem 1x1 pięć rzędów, następnie zmieniłam i druty (na numer 4,5) i ścieg na ryż i przerobiłam tak 36 rzędów. Następnie zamknęłam co 4 oczko i zamykałam tak, aż pozostało mi na drutach kilka oczek - ucięłam nitkę i za pomocą igły przeciągnęłam ją przez oczka. Ściągnęłam, wrobiłam i już :)


Opis kwiatka-broszki obiecuję w następnym poście.

1 komentarz:

  1. Wityam serdecznie cudowna ta czapeczka szukam od dluzszegom czasu koloru tej wloczki brazowej prosze o pomoc, mam blizniaki i chetnie zrobie taka czapeczke.

    OdpowiedzUsuń