środa, 25 kwietnia 2012

Asymetryczna chusta-ponczo

Dzisiaj odsłona musztardowej narzutki na ramiona.


Materiał to Mimoza Natura, szydełko nr 4, zużyłam niewiele ponad 2,5 motka.

Ponczo zrobiłam w jednym kawałku - powinien być to prostokąt o wymiarach ok. 55 cm szerokości i 150 cm długości, jednak mi wyszedł trochę większy (nie zdążyłam niestety dokładnie go wymierzyć). Łączy się krótszy bok z szerszym i w ten sposób powstaje asymetria.

W moim prostokącie na szerokość jest 10 kwiatków, ponieważ właścicielka chusty-poncza jest wyższa ode mnie. Na mój wzrost myślę, że wystarczyłoby 8 kwiatków.


Wzór podpatrzony ze sweterka szydełkowego z Małej Diany Extra - Zeszyt 3/2010.
Kwiatek:
1. 10 oczek łańcuszka zamknięte w kółko oczkiem ścisłym zamykającym
2. 25 słupków
3. listki zrobione z 4 potrójnych słupków połączonych 6 oczkami łańcuszka


Pomiędzy rzędami kwiatków robiłam rzędy słupków i o. łańcuszka oraz rzędy krzyżyków z podwójnych słupków (2x narzut na szydełko, jeden narzut przerobić, następnie jeszcze jeden narzut i wkłuć szydełko dwa oczka dalej poprzedniego rzędu, przerobić wszystkie narzuty, zrobić 1 oczko łańcuszka, zrobić narzut na szydełko i wkłuć szydełko w punkt skrzyżowania).

Jestem z tej chusty  bardzo zadowolona i jak tylko wyrobię najpilniejsze zamówienia, zabiorę się za kolejną taką (widziałam ostatnio bardzo ładną :) zgniłozieloną włóczkę...)

6 komentarzy:

  1. Ponczo prezentuje się znakomicie, jest świetne!

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękny wzór, właśnie robię próbkę i nie wiem jak się łęczy elementy... Czy robiąc kwiaty od razu je łaczyłaś, czy też póżniej łańcuszkiem? masz to może rozrysowane?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Napisz mi proszę maila, to oeślę Ci zdjęcia schematu. Łączyłam od razu, podczas robienia ostatniego rzędu :)

      Usuń
    2. ta.bo@gazeta.pl
      Bardzo proszę o pomoc, bo kombinuję i nie wiem jak...:)

      Usuń
  3. Piękna narzuta :)
    I ta musztarda :) palce lizać:)
    ...chyba sie porozglądam za takim kolorkiem...

    OdpowiedzUsuń