czwartek, 27 września 2012

Ażurowa bluzka - opis

Doczekałam się zdjęć bluzeczki z ostatniego posta.


Bluzka nosi się świetnie :)


Bluzka-tunika została wykonana z grafitowej sonaty, ale przyznaję, że wynalazłam w pasmanterii w zeszłym roku jakieś stare jej zapasy. W składzie jest oczywiście 30% wiskozy i 70% bawełny, ale ta nitka jest trochę cieńsza od Sonaty, którą można obecnie kupić.


Zużyłam niecałe 300 g (zostało mi niewiele ponad jeden 50 gramowy motek...), szydełko nr 3.

Wzór bardzo łatwy, wyszperany kiedyś w internecie.


Wykonanie proste - zrobiłam zwyczajnie dwie litery "T", obrobiłam je jednym rzędem połsłupków i zszyłam. I tyle roboty :) miałam w planie obrobienie brzegów oczkami rakowymi i zaczęłam nawet, ale jakoś mi to nie wyglądało, więc zostawiłam po prostu tak jak wyszło.


A efekt widać :)


A tak przy okazji, może ma ktoś pomysł na wykorzystanie 60-70g tej Sonaty, która mi została? Jest raczej mało wydajna...

2 komentarze:

  1. Witam Cię twój projekt tuniki jest rewelacyjny, każdy początkujący może zobaczyć jak zacząć. Efekt super.
    Ja jestem początkująca i marzę o czymś takim dlatego chcę zapytać o opis rys. literkowy T wymiary są u ciebie w centymetrach czy podane w ilości oczkach? Proszę o podpowiedz, bo nie wiem dokładnie jak ja mam sobie dopasować wymiar a ma między 38 40. pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam :) to są wymiary w centymetrach. Najlepiej zrób próbkę i dopasuj ilość oczek do projektu. Ja noszę rozmiar 36/38, ale ta tunika jest na mnie odrobinę za duża i myślę, że takie wymiary są ok na rozmiar 38/40, ale zawsze możesz dodać kilka centymetrów :)
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń