poniedziałek, 22 października 2012

Ozdobna doniczka

Wreszcie i nasz kaktus doczekał się ozdobnego wdzianka :) Zabierałam się do tej roboty długo, oj długo... ale to chyba była kwestia dojrzewania pomysłu

 

Inspiracją dla mnie było "Pytanie na Śniadanie" - niedawno w jednym z programów Kaśka i Gośka specjalizujące się w tanim, acz efektownym ozdabianiu mieszkania, pokazywały jak można zrobić lampion ze słoika, taśmy dwustronnej i sznurka. Baaardzo fajny pomysł.

I tak pomyślałam, że ja w podobny sposób zrobię doniczkę.


Doniczka wymaga niestety kilku poprawek, ale i tak już wygląda ciekawie i pięknie się komponuje w domu.

Sposób wykonania:
plastikową doniczkę obklejamy taśmą dwustronną, a następnie okręcamy ją kilkoma nitkami włóczki.


W moim przypadku były to 3 nitki grubsze - beżowe i jedna nitka cieńsza - brązowa.

Staramy się okręcać doniczkę raz koło razu, żeby nie było "prześwitów".

 

I na tym koniec, po okręceniu całej osłonki włóczką, doniczka jest gotowa. Tanio, szybko i efektownie :)


Kolorowe doniczki bywają bardzo drogie. Ja za ceglaną doniczkę, która jest w środku zapłaciłam 1,50 zł; za białą osłonkę 2 zł, taśma dwustronna do dywanów to koszt 10 zł (i niewiele jej zużyłam); a wełny mam dosyć spore zapasy (ale jeśli ktoś nie ma, to w pasmanteriach lub ciuchlandach można znaleźć coś niedrogiego).

1 komentarz: