niedziela, 16 grudnia 2012

Golf - komin dla 3-latka

I mój synek doczekał się również dzierganego prezentu. Włóczka na ten golfik czekała od zeszłego roku, a ja jakoś nie mogłam się do tej robótki zebrać...

Oczywiście potrzebna była odpowiednia motywacja... Stary po prostu już się rozciągnął :)


Wyszedł fajnie, bo jest dosyć wysoki i dzięki temu nie będzie potrzeby używania szalika - według mnie taki komin to najwygodniejsza forma osłony szyi u dziecka.


Wykonanie golfu jest bardzo proste. Ja zrobiłam ten z Himalaya Nadide, podwójna nitką, na drutach nr 4 i 4,5. Ta włóczka jest bardzo miękka i miła w dotyku, w sam raz na wyrób dla dziecka. Zużycie - niecale 100g.

Przepis:
Na druty z żyłką (nr 4) nabrałam 64 oczka i przerobiłam na okrągło 50 rzędów ściągaczem 2x2. Następnie przeszłam na druty nr 4,5 i dodałam 32 oczka (pomiędzy oczka ściągacza dodawałam oczko tak, że powstał ściągacz 1x1). Ściągaczem 1x1 przerobiłam 15 rzędów i zamknęłam oczka. I już. Wystarczy pochować nitki tak, żeby nie wystawały, wtedy golf będzie dwustronny :)


Muszę powiedzieć, że rozmiar jest akurat na mojego 3-latka. Na starsze dziecko trzeba nabrać trochę więcej oczek, żeby golfik dobrze przez głowę przechodził.

4 komentarze:

  1. twój wpis przypomniał mi, że mojemu młodemu też muszę coś takiego wytworzyć :)

    ___
    www.dziergamika.blogspot.com ZAPRASZAM!

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobry czas :) zanim mrozy przyjdą...

    OdpowiedzUsuń
  3. moje corki maja identyczne ale kupne,zabieram sie za drugie ale ja bardziej szydełkowa niestety nie znalazłam nigdzie opisu ani schematu na coś takiego szydełkowego, proszę o pomoc co oznacza ten ściągacz 2x2 i 1x1? pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ściągacz 2x2 oznacza 2 oczka prawe, 2 oczka lewe itd do końca okrążenia. należy pamiętać w kolejnych okrążeniach, że kolejne oczka prawe i lewe muszą być dokładnie w tych samych kolumnach co poprzednie (czyli prawe pod prawymi, lewe pod lewymi).
      analogicznie 1x1 (na przemian o. lewe, o. prawe, itd)

      pozdrawiam :)

      Usuń