wtorek, 5 marca 2013

Komin z kapturem - opis

Opis ze specjalną dedykacją dla Zochy :)

Materiał - 300 g Opus POLO (podwójna nitka), druty nr 8.

Na druty nabrałam 36 oczek i przerobiłam 30 rzędów ryżem. Następnie:
8 oczek ryżem, 2 oczka prawe, 2 oczka  lewe, 12 oczek prawych (na warkocz), 2 oczka lewe, 2 oczka prawe, 8 oczek ryżem.
Skręt w warkoczu robiłam co 8 rzędów - tak przerobiłam "szalik" na odpowiednią długość (ok. 96 rzędów), następnie 10 rzędów ryżem (tutaj zrobiłam dziurki na guziki) i zakończyłam.

Na kaptur nabrałam z jednego brzegu 34 oczka (polecam ten wykrój) i przerobiłam:
5 oczek ryżem, 2 oczka prawe, 2 oczka lewe, 9 oczek prawych (na warkocz), 2 oczka lewe, 2 oczka prawe, 12 oczek ryżem.
Skręt w warkoczu co 6 rzędów - tak przerobiłam 42 rzędy. Następnie na "wcięcie" kaptura zamknęłam z brzegu "od środka" 3 oczka w 3 rzędach i dodałam 3 oczka w 3 rzędach. Dalej ponownie 42 rzędy.

Do końca pozostało już tylko zszyć całość i przyszyć guziki - i gotowe!

Mam nadzieję, że opis jest znośny i się przyda :)

2 komentarze:

  1. Czuję się wyróżniona :) Dziękuję Ci bardzo Dobra Kobieto :* Mam nadzieję, że komin wyjdzie mi choć w połowie tak fajnie jak Tobie. Strasznie mi się spodobało w nim to, że kaptur nie jest taki kanciasty i miękko się układa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że na pewno wyjdzie :) Czekam na maile ze zdjęciem, bo nie podaruję i więcej Cię nie wyróżnię!! :) a za kaptur, to podziękowania dla Kasi - przyłączam się i ja

      Usuń