niedziela, 26 stycznia 2014

Dziecięcy komplet na drutach

Witam serdecznie w to białe zimowe przedpołudnie. Na początku bardzo serdecznie chciałam Wam podziękować za miłe komentarze. Każdy jest dla mnie dużym wyróżnieniem.

Dzisiaj prezentuję komplet, który wykonałam dla naszego 4-latka. Kolor szary, ponieważ musi być tak, jak Tata, a do tego jeszcze miała być "spidermenowa" czapka. Wydaje mi się, że się udało :)


Myślę, że komplet spokojnie posłuży jeszcze w przyszłym roku, ponieważ jest zrobiony trochę "na wyrost". Chodzi mi też po głowie kolejny komplet, ale muszę najpierw uporać się z rzeczami z kolejki, która się ostatnio trochę wydłużyła - co mnie oczywiście bardzo cieszy :)


Danych technicznych oczywiście nie zabraknie.

Golf - komin:

materiał: Opus Zuza - podwójna nitka
ściągacz 2x2 - druty 3,5 mm
ściągacz 1x1 - druty 4 mm
zużycie: 70 g

Wykonanie: na druty 3,5 mm nabrałam 80 oczek i przerobiłam 54 rzędy. Następnie zmieniłam druty na 4 mm i pomiędzy oczka ściągacza dodawałam po jednym oczku = 120 oczek i ściągaczem 1x1 przerobiłam 24 rzędy.

Czapka uszatka:

materiał: Opus Zuza - potrójna nitka + guzik
druty: 3,75 mm
szydełko: 4 mm i 2 mm
zużycie: ok. 60 g

Wykonanie: na druty 3,75 mm nabrałam 84 oczka i przerobiłam 35 rzędów, następnie w równych odstępach zamknęłam 12 oczek i zamykałam równomiernie przez kilka rzędów. Czapkę obrobiłam rzędem półsłupków, żeby łatwiej mi było nabrać oczka na uszy, które mają szerokość 22 oczka i długość 30 rzędów. Na jedno ucho naszyłam guzik, w drugim zrobiłam dziurkę.


Oczy spidermana zrobiłam z resztek szydełkiem 2mm i naszyłam na czapkę.


Oczywiście swoim zwyczajem, teraz widzę drobne rzeczy do poprawki, ale i tak wydaje mi się, że będzie się dobrze nosić :)

5 komentarzy:

  1. Cudowny komplet! Świetna czapka - rewelacyjne oczy spidermana.
    Idealnie pasuje Twojemu synkowi.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ładny komplecik dla chłopczyka, przede wszystkim zgodnie z zamówieniem.
    Pozdrawiam Dorota

    OdpowiedzUsuń
  3. Un completo molto carino per un bel ragazzino!
    Bye, bye Elli

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję serdecznie za te przemiłe komentarze!

    OdpowiedzUsuń