poniedziałek, 28 kwietnia 2014

Ażurowy berecik dla 5-latki

Niedawno zostałam poproszona o zrobienie bawełnianej ażurowej czapeczki dla koleżanki Naszego Dziecia z przedszkola... i to był początek...

Co ja się nagłowiłam, namęczyłam... robiłam i prułam, robiłam i prułam i tak bez końca. Nie mogłam znaleźć żadnego ażuru, który by dobrze wyglądał na bawełnie Altin Basak Miya. Po wielu próbach (i wygnaniu Ukochanego tuż przed 21:00 po druty 2 mm do pasmanterii przy Realu) znalazłam coś, co ze spokojem mogłam dziergać do końca :)


W roli modela już tradycyjnie Pociecha Nasza :)


Czapeczka ot taka sobie zwykła :)

Zużycie: niecałe 50 g (1 motek)
Druty: 2 mm

Na początku zrobiłam około 10 rzędów ściągaczem 1x1 (około 80 oczek), następnie trochę ponad 10 cm wzorem ażurowym (140 oczek).


4 komentarze:

  1. Ślicznie wyszła ta czapeczka! Ja też tak mam z czapkami, że ciągle pruję i pruję zanim trafię w rozmiar. Lubię oglądać Twojego synka w tych czapkach :)
    Pozdrawiam cieplutko,
    Asia

    OdpowiedzUsuń
  2. Czapeczka może i zwykła , ale prezentuje się ślicznie.
    Pozdrawiam Dorota

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A dziękuję, dziękuję :) starałam się :)

      Usuń