czwartek, 14 sierpnia 2014

Sweter siateczka - opis

Jak obiecałam - jest opis ażurowej siateczkowej bluzki.


Przechodzę od razu do meritum, bo jaka bluzka jest, to każdy widzi na zdjęciu :)

Materiał: Sonata (nie wiem, czy jeszcze jest produkowana) - mieszanka bawełny z wiskozą
Druty: 3,5 mm
Zużycie: ciut ciut ponad 200 g (dokładnie 207 g), więc na upartego w 2 motkach można by się zmieścić z rękawami 3/4 (a takie miały być, tylko wyszły za długie...)

Sam wzór jest bardzo prosty - narzut i 2 oczka razem na prawo - i z prawej strony, i z lewej strony. Przy tym robi się go bardzo szybko.

Dokładny opis na rozmiar 36/38:

Tył:
Na druty nabrałam 70 oczek i przerobiłam 14 rzędów ściągaczem (2 o. l, 1 o. p.). Następnie przerobiłam 114 rz. wzorem ażurowym (a dokładniej, to żeby łatwiej było mi zszywać, to robiłam 1 o. brzegowe, 2 o. prawe, 64 o. wz. ażurowym, 2 o. prawe, 1 o. brzegowe; na drugiej stronie o. lewe zamiast prawych).
115 rz. - 23 o. wz. ażurowym / 24 o. prawe / 23.o. wz. aż.
117 rz. - 21. o. wz. aż. / 2 o. p. / 24 o. zamknęłam / 2 o. p. / 21 o. wz. aż.
119 rz. - 19. o. wz. aż. / 2 o. p. / 2 o. razem (=1 o.) / z drugiej strony to samo
121 rz. - 19 o. wz. aż. / 2 o. p. / 2. o. razem / z drugiej strony to samo
123 rz. - 17 o. wz. aż. / 2 o. p. / 2 o. razem / z drugiej strony to samo
125 rz. - 15. o. wz. aż. / 2 o. p. / 2 o. razem / z drugiej strony to samo
127 rz. - 17. o. p. / 2 o. razem / z drugiej strony to samo
Po obu stronach na ramiona zostało po 18 oczek - zamknąć.

Przód:
Zaczęłam tak samo jak tył. Wzorem ażurowym zrobiłam 106 rz.
107 rz. -  27. o. wz. ażurowym / 2 o. p. / 12 o. zamknąć / 2 o. p. / 27 o. wz. ażurowym
Robiłam dalej tak, jak tył.

Rękawy:
Na druty nabrałam 38 oczek i przerobiłam 14 rz. ściągaczem jw.. Następnie wzorem ażurowym przerobiłam 84 rzędy, następnie 2 rzędy oczek prawych i zamknęłam.


Mam nadzieję, że opis jest zrozumiały i przyda się :)

7 komentarzy:

  1. Sweterek super! Opis czytelny i na pewno do wykorzystania :)
    Pozdrowionka, Marta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
  2. Dzięki za opis! Takie siateczkowe sweterki są super!
    Pozdrawiam,
    Asia

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny wyszedł. Osobiście bardzo lubię wszelakie ażury. Tą włóczkę chyba jeszcze produkują; -ostatnio kupowałam kremową i pomarańczową.
    Pozdrawiam Dorota

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też lubię ażury, sprawiają, że dzianina jest lekka i delikatna :)

      Usuń