poniedziałek, 17 listopada 2014

Szary ogoniasty

Skończony!! Jestem z mojego "szaraczka" baaardzo dumna.


To pierwszy sweter, który robiłam "bezszwowo" i myślę, że bardzo polubiłam się z tą metodą.


W tym miejscu chcę podziękować Kasi za jej Kal, o którym wspominałam w poprzednim poście. Myślę, że gdyby nie Kasia, jeszcze długo czaiłabym się na taki sweterek.


A do pracy nadaje się on wyśmienicie.

Szczegóły zamieszczam, ale dotyczą one materiału a nie wzoru, ponieważ metoda dziergania jest opisana doskonale i nie chcę powielać.


Dane techniczne:

materiał: Merino Gold
zużycie: 400 g (4 motki)
druty: 3,5 mm

W zasadzie robiłam zgodnie z przepisem - na przody nabrałam po 90 oczek, na ramiona po 10, a na tył 40 - czyli zaczęłam od 240 oczek. Różnica jest taka, że ja dłużej dobierałam oczka na reglan, bo 28 razy. Robiłam też najpierw rękawy, dopiero potem tył z "ogonami", żeby wykorzystać włóczkę maksymalnie. Udało mi się to, ponieważ z 400 g (czyli 1 600 m!!!) zostało tyle


Wykorzystanie materiału w 100% :)

14 komentarzy:

  1. Cudowny! Piękne kolory, które ślicznie się układają! I rzeczywiście - do pracy bardzo pasuje :)
    Pozdrawiam,
    Asia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo :) te kolory faktycznie mnie urzekłay już w motku. A w pracy już w nim właśnie byłam jak robiłam zdjęcia :)

      Usuń
  2. Świetny sweterek. Jeszcze nie dziergałam metodą bezszwową, muszę kiedyś spróbować. Pozdrawiam cieplutko i zapraszam do siebie. http://wharmonii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Metodą rewelacyjna, gorąco polecam :) Nie ma na co czekać - Jest bardzo prosta i wystarczy jeden sweter, żeby już do innej nie wrócić :)

      Usuń
  3. Wspaniały! Nie mogę się na niego napatrzeć - bardzo podoba mi się Twoja wersja :-) Jest doskonała. Kolory rewelacyjne.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo :) Aż się zaczerwieniłam :)

      Usuń
  4. ładny :) i super układają się kolorki ;)
    Pozdrawiam, Marta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) tak, te kolory urzekły mnie już w motku.

      Usuń
  5. Piękny sweterek, i kolorki również super. Świetnie go zrobiłaś. Ja też się na taki czaję.
    Pozdrawiam.
    D.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Nie czy się na taki, tylko rób. Ja z mojego mogłabym nie wychodzić, jest taki wygodny :) Na prawdę warto.

      Usuń
  6. Świetny sweterek, genialnie w nim wyglądasz!

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuję :) Nosi się świetnie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Genialny! Kolorystyka cudowna, no i modelka wygląda obłędnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. sweterek super i na dodatek bezszwowy, uwielbiam takie

    OdpowiedzUsuń